Sub auspiciile globalizării, configurarea politicilor educaţionale se prezintă în termenii unui fenomen socio-cultural capricios, dinamitând o întreagă tradiţie paideică europeană. În întâmpinarea „sincretismului“ dintre formal şi nonformal, volumul Impactul globalizării asupra politicilor educaţionale contemporane constituie un summum de reflecţii academice şi culturale dedicate unui subiect care angajează rolul platformelor instituţionale în transferul puterii epistemologice de la factorii clasici de autoritate, din dimensiunea învăţământului, la educabili care îşi reclamă individualitatea în constituirea identităţii personale.
Astfel, demersurile de cercetare întreprinse în domeniul politicilor educaţionale contemporane de către actori universitari, profesori, formatori, manageri educaţionali ori cercetători din ţară şi din străinătate sunt cuprinse în volumul de faţă, ca urmare a dialogului academic realizat în luna septembrie a anului 2013, în cadrul Conferinţei I.G.P.E. – Impactul globalizării asupra politicilor educaţionale şi formării profesionale în sprijinul dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere în mediul preuniversitar şi universitar, organizată de Centrul Cultural Bogdan Petriceicu Hasdeu, sub egida Departamentului de Politici Educaţionale.
|